vrijdag 23 maart 2018

Anne Wehkamp gekozen in Stadsdeelcommissie Zuidoost

Anne Wehkamp, onze kandidaat in Bijlmer-Oost (de E|G|K-buurt) voor de Stadsdeelcommissie, heeft bij de verkiezingen van 21 maart een plek in de Stadsdeelcommissie weten te veroveren. Anne, veel succes de komende jaren!! Onze kandidaten in Gaasperdam-Driemond, Martijn van Dijk en Ronnie Zijp, kwamen helaas stemmen te kort voor een zetel. Dank jullie wel voor jullie inzet! In Bijlmer-Centrum hadden wij geen kandidaat.

D66 zal in 2018-2022 in de Stadsdeelcommissie voor Zuidoost dus één vertegenwoordiger hebben, nadat we in de afgelopen periode in de voorganger van dit orgaan, de Bestuurscommissie, waren vertegenwoordigd door Remco van Dijk en Roy Ristie (die zich geen van beiden opnieuw verkiesbaar hadden gesteld voor het Stadsdeel). Remco en Roy: dank jullie voor jullie harde werken van de afgelopen periode.

Zie voor alle uitslagen per gebied (ook bijvoorbeeld informatie over de opkomst, de kiesdeler, enz.): https://www.amsterdam.nl/actueel/verkiezingen-2018/nieuws-verkiezingen/def-uitslagen/

Via deze link kunt u de proces-verbalen met daarin de uitslagen hieronder bekijken. De uitslagen per stembureau worden in de week van 26 maart gepubliceerd op de website van Onderzoek, Informatie en Statistiek.

In heel Zuidoost werden bijna 22.000 geldige stemmen uitgebracht: 6.889 in Bijlmer-Oost, 5.118 in Bijlmer-Centrum, en 9.984 in Gaasperdam-Driemond (totaal 21.991).

Behalve de acht leden van de gemeenteraad (Stopera) zal D66 de komende jaren ook in alle Stadsdeelcommissies (met in totaal 18 D66’ers in 16 van de 22 gebieden) vertegenwoordigd zijn dankzij de resultaten van onze kandidaten in de uiteenlopende gebieden:

– In Noord werd een kandidaat van D66 gekozen in 2 vd 3 gebieden
– In Zuid in 3 vd 3 gebieden (en in één gebied werden in Zuid zelfs 2 D66’ers gekozen)
– In West in 3 vd 3 gebieden (en ook hier in één gebied zelfs 2 D66’ers)
– In Oost in 4 vd 4 gebieden
– In Centrum in 2 vd 2 gebieden
– In Nieuw-West werd in 1 van de 4 gebieden (Slotervaart) 1 D66’er gekozen. Bij verkiezingen voor een stadsdeelcommissie van 16 leden voor heel Nieuw-West zou D66 3 zetels hebben gehad, nu bij de gebiedsgerichte verkiezingen is het bij 1 gebleven. In Osdorp en De Aker (Nieuw) Sloten kwamen we net te kort voor een zetel.